Rabu, 4 Februari 2015

Garam Buluh (Bamboo Salt) Premier Drink






Hai-O garam buluh menggunakan 100% matahari-kering garam organik sebagai bahan mentah. Garam semulajadi diperbuat daripada air laut tenaga yang dijana oleh luas kelompok bijih bawah tanah Pulau Yeonpyeong dan Hyeongjun Semenanjung, Pantai Barat Korea. Garam semulajadi dituang ke dalam sebuah tiub buluh yang berumur 3 tahun dan ditutup dengan tanah liat kuning tidak tercemar. Tiub buluh dimeterai akan dibakar di loji dengan kayu api pain untuk mencairkan dan mengeraskan garam semula jadi ke dalam ruang yang. Bahan-bahan berbahaya seperti logam berat atau kotoran akan dineutralkan dan dikeluarkan selepas proses pembakaran. Walau bagaimanapun, garam diperkaya dengan intipati hutan pain (seperti turpentin dan minyak pine) dan buluh (200 jenis unsur surih yang penting) dengan ion logam bukan organik seperti magnesium, kalsium, kalium, tembaga, besi dan zink yang penting untuk badan manusia.




Apakah perbezaan di antara Hai-O Garam Buluh dan garam biasa?
Bahan semulajadi Hai-O Garam Buluh adalah 100% matahari-kering organik garam yang diperbuat daripada air laut tenaga yang dijana oleh luas kelompok bijih bawah tanah Pulau Yeonpyeong dan Hyeongjun Semenanjung, Pantai Barat Korea. Garam semulajadi dituang ke dalam sebuah tiub buluh yang berumur 3 tahun dan ditutup dengan tanah liat kuning tidak tercemar. Tiub buluh dimeterai akan dibakar di loji dengan kayu api pain untuk mencairkan dan mengeraskan garam semula jadi ke dalam ruang yang. Semasa memproses, bukan sahaja bahan-bahan berbahaya (seperti logam berat dan bahan kimia) telah dikeluarkan tetapi nilai pemakanan juga telah diperkaya. Walau bagaimanapun, kebanyakan garam kimia yang diproses mengandungi perkadaran yang tinggi natrium yang membahayakan badan manusia jika diambil untuk jangka masa panjang.



Adalah Hai-O Garam Buluh sesuai untuk kanak-kanak dan wanita hamil?
Ya, tetapi dos yang perlu turun kepada 1/4 - 1/2 sachet.


Adalah Hai-O Garam Buluh sesuai untuk pesakit tekanan darah tinggi?
Ya, garam buluh adalah rendah kandungan natrium, oleh itu ia tidak akan memberi kesan kepada tekanan darah dan kekayaan mineral boleh meningkatkan kesihatan.


Apakah bau yang pedas dari Hai-O Garam Buluh? Adakah ia membahayakan badan kita?
Bau unik dari garam buluh adalah bau semulajadi yang ditinggalkan oleh buluh dibakar dan ia tidak membawa mudarat kepada badan manusia.


Bolehkah kita menggantikan garam biasa dengan Hai-O Garam Buluh?
Hai-O Garam Buluh pasti boleh menggantikan garam biasa kerana ia kaya dengan mineral dan unsur surih.






BAHAN UTAMA
Bamboo Salt


KELEBIHANNYA
  • Removes toxins (such as heavy metals, chemical substances, germs, metabolic wastes, acid toxicity, free radicals).
  • Enhances intestinal peristalsis and eliminates sedimentary waste.
  • Provides minerals and trace elements.
  • Regulates biological mechanisms and body systems.
  • Regulates acid-base balance and restores body alkalinity.
  • Improves restorative capacity.






  • CARA-CARA MINUM
    Mix one sachet of Hai-O Bamboo Salt Premier Drink with 200ml warm water or fruit juice and serve after stirred well.


    For more info can whatsapp Yana 019-3720474 to get best price!!


    xoxo,




    Tiada ulasan:

    Catat Ulasan